GRAFEN Identity design

 

Client: 주식회사 재영비즈

Goal: Identity design

Production: 2017

남성 헤어스타일링 제품 전문 브랜드 '그라펜'은 왁스, 스프레이 등 제한된 제품군만이 일반적으로 소비되던 시기에

'남성용 셀프 다운펌' 제품을 출시하여 남성 헤어스타일링 시장의 새로운 전환점을 만든 브랜드 입니다. 그라펜은

우리에게 브랜드 아이덴티티 디자인과 신제품 라인의 패키지 디자인 및 기성품 패키지의 리뉴얼을 의뢰하였습니다.

우리는 프로젝트 기획 단계에 임직원과의 인터뷰를 통해 그라펜의 아이덴티티를 시각화 하였고, 무게감과 간결함

속에 독특한 비례를 갖는 로고를 디자인 하였습니다. 그라펜 로고는 기업 임직원의 모습을 연상할만큼 그들과 닮아

있어 강인함과 정직함을 느낄 수 있고, 시장의 기준을 바꾸고 싶어하는 그들의 창의적인 모습을 닮은 반응형 심볼을

디자인 하였습니다.

GRAFEN, a professional brand for men's hair styling products, is a brand that has made a new

turning point in the men's hair styling market by launching 'Men's Self Down Perm' products.

GRAFEN has commissioned us to design the brand identity and package design of the new product

line and renew their package.

We interviewed employees at the project planning stage to visualize GRAFEN's identity and

designed a logo with a unique proportional weight and simplicity. GRAFEN logo resembles them

so much that they can feel their strength and honesty. We have designed reactive symbols that

resemble their creative aspects that want to change market standards.