About WV
Contact
Identity
Cafe gee
Torriden
Oblique table
Changemakers
Heyground
Grafen
FN Chemicals
Artmaru
Kkeun noodle
Package
Torriden
Eatforu
Oblique table
Grafen
FN Chemicals
Capsule coffee
Kalatz paint
Oblique table
Heyground
Changemakers
Kalatz paint
Web
Torriden
Eatforu
Oblique table
BitSpark
Product
Hair dryer
IOT gateway
Better:re
Oasis
Holder series
Lego farm
The contrast
Comb
Holder series
Samsung SDS
Lighting bag
Puffy bookmark
Furniture
Table series
Livart 900g
Livart 301g
Livart rda3008
Livart poh500
©2018 WV
GRAFEN Identity design
Client: 주식회사 재영비즈
Goal: Identity design
Production: 2017
남성 헤어스타일링 제품 전문 브랜드 '그라펜'은 왁스, 스프레이 등 제한된 제품군만이 일반적으로 소비되던 시기에
'남성용 셀프 다운펌' 제품을 출시하여 남성 헤어스타일링 시장의 새로운 전환점을 만든 브랜드 입니다. 그라펜은
우리에게 브랜드 아이덴티티 디자인과 신제품 라인의 패키지 디자인 및 기성품 패키지의 리뉴얼을 의뢰하였습니다.
우리는 프로젝트 기획 단계에 임직원과의 인터뷰를 통해 그라펜의 아이덴티티를 시각화 하였고, 무게감과 간결함
속에 독특한 비례를 갖는 로고를 디자인 하였습니다. 그라펜 로고는 기업 임직원의 모습을 연상할만큼 그들과 닮아
있어 강인함과 정직함을 느낄 수 있고, 시장의 기준을 바꾸고 싶어하는 그들의 창의적인 모습을 닮은 반응형 심볼을
디자인 하였습니다.
GRAFEN, a professional brand for men's hair styling products, is a brand that has made a new
turning point in the men's hair styling market by launching 'Men's Self Down Perm' products.
GRAFEN has commissioned us to design the brand identity and package design of the new product
line and renew their package.
We interviewed employees at the project planning stage to visualize GRAFEN's identity and
designed a logo with a unique proportional weight and simplicity. GRAFEN logo resembles them
so much that they can feel their strength and honesty. We have designed reactive symbols that
resemble their creative aspects that want to change market standards.