체인지메이커스 EARTH. US. CHANGEMAKERS

Client: 사단법인 아쇼카 한국
Goal: Visual Identity design
Production: 2017

체인지메이커스는 체인지메이커들이 모여 서로 공감하고 영감을 얻는 공간이자 변화하는 커뮤니티 입니다. 우리는 체인지메이커들의 연결로 인한 가치들을 기대하며 ‘사람’ 그리고 ‘모임’, ‘연결’을 아이덴티티에 표현하고자 하였습니다.

‘ㅊ,ㅈ,ㅅ’는 ‘ㅅ’에서 파생된 자음을 우리는 ‘사람인(人)’의 형상과 ‘사람들간의 연결’을 형상화 하여 매치함으로 체인지메이커스가 가지는 장소적 의미를 전달하고자 하였습니다. 그리고 ‘ㅊ,ㅈ,ㅅ’의 형상을 모티브로 ‘체인지메이커스’의 나머지 자음과 모음을 디자인하여 로고타입을 완성하였습니다. 장소적 의미에 또한 사람들이 모이는 것을 형상화함으로 ‘현재형’이자, ‘변화하는 커뮤니티’의 모습을 표현하고자 하였습니다.

우리는 의미를 담는 것에서 더 나아가 체인지메이커스의 장소적 특질을 아이덴티티에 담아내는 방법을 고찰하였습니다. 인쇄물 또는 온라인 상에 있는 ‘공간’에 대응할 수 있도록 로고를 활용한 아이덴티티 시스템을 제안함으로써 ‘체인지메이커스’가 가지는 공간의 성격을 담아내는 동시에 그래픽 요소로써 다양한 매체에 적용할 수 있도록 하였습니다.

이러한 시스템을 통해 우리는 체인지메이커스가 매우 유기적으로 변화하고 능동적으로 대응해나가는 인상을 전달하고자 하였습니다. 이는 급변하는 사회에서 더 나은 세상을 위해 적극적으로 활동해 나가는 체인지메이커스를 구성하는 모든 체인지메이커들을 상징적이고 조형적으로 표현한 것입니다.

 

 

> Visit Identity web site

 

 

 



체인지메이커스 is a social community where Changemakers gather to empathize and inspire each other. We wanted to express the values ​​of 'people', 'meeting', and 'connection' in identities of the Changemakers' connections.

We wanted to convey the place meaning of 체인지메이커스 by expressing consonants derived from 'ㅅ' in ‘ㅊ, ㅈ, ㅅ' by characterizing 'human person-Chinese character 人’ and ‘connecting people’. And I designed the remaining consonants and vowels of 체인지메이커스 with the motif of 'ㅊ, ㅈ, ㅅ' to complete the logo type. By expressing the gathering of people in the meaning of place, we wanted to express 'present form' and 'changing community’.

We have looked at how to put the identity of the place in the identity of the 체인지메이커스. By suggesting an identity system that uses logos to cope with 'space' in printed matter or online, it can capture the character of 체인지메이커스 and apply it to various media as graphic elements. Through such a system, we wanted to convey the impression that 체인지메이커스 was very organically changing and actively responding.

This is a symbolic and formative representation of all the Changemakers that make up 체인지메이커스 who actively work for a better world in a rapidly changing society.