Work     Contact/Info.     Index



완벽을 넘어선 매력적인 브랜드를 디자인합니다.
오랜시간 사랑받을 수 있는 브랜드 아이덴티티를 구축하기 위해 전방위적인 브랜드 활동을 지원하고, 시장이 주목하는 브랜드를 만듭니다.






 




완벽한 시간을 위한 오브제 — Object for perfect time
Client : Self-Innitiated
Goal : Package
Production : 2017

_커피를 마시는데는 이유가 있다. 집중하기 위해서, 잠을 깨기 위해서, 친구들과 대화하기 위해서, 연인과 시간을 보내기 위해서. 이러한 이유는 모두 각자가 가진 이상적인 시간을 보내기 위해 커피를 찾는 경우이다. 커피캡슐로 커피를 더욱 간편하게 손에 넣을 수 있게 되면서 커피캡슐은 각자의 이상적인 시간에 더욱 빠르게 다가갈 수 있도록 하는 매개체가 되었다.

〈완벽한 시간을 위한 오브제〉는 커피캡슐로 인해 가질 수 있는 이상적인 시간에 대해 이야기함으로써 브랜드가 제조하는 커피캡슐이 사람들에게 완벽한 시간을 선물하고 있다는 것을 표현하고 있다. 〈완벽한 시간을 위한 오브제〉는 여백이 가득한 공간의 중앙에 커피캡슐을 위치함으로써 오브제의 존재가 두드러지도록 하였다.

여백과 함께 두드러지는 브랜드 색상은 마치 커피캡슐이 완벽한 시간을 보내기 위한 출발 버튼으로 보이기도 한다. 커피캡슐을 공중에 떠있는 듯이 보이도록하여 커피를 마시며 보내는 이상적인 시간이 오래도록 멈추었으면 하는 의도를 표현하고 있다.
_There is a reason to drink coffee. To concentrate, to wake up, to talk with friends, to spend time with my lover. This is the case when everyone is looking for coffee to spend their ideal time. As coffee capsules make it easier to get coffee, coffee capsules have become a vehicle that allows them to reach their ideal times faster. The 〈Object for a perfect time〉 tells the ideal time that coffee capsules can have, so that the coffee capsule manufactured by the brand presents a perfect time for people.

The 〈Object for perfect time〉 has placed coffee capsules in the center of a space filled

with margins so that the presence of the object is prominent. The brand colors that stand out

along with the margins are like coffee capsules as a start button for a perfect time. It expresses the intention of stopping the ideal time for coffee capsules to be seen floating in the air and drinking coffee.



  Work     Contact/Info.     Index



완벽을 넘어선 매력적인 브랜드를 디자인합니다.
오랜시간 사랑받을 수 있는 브랜드 아이덴티티를 구축하기 위해 전방위적인 브랜드 활동을 지원하고, 시장이 주목하는 브랜드를 만듭니다.